REVISTA VIURE EN FAMÍLIA

Per a mares i pares: criança, educació, psicologia i salut

“Encara que cremis la casa, t’estimaré igualment”

Alexandre Jollien és un filòsof suís, famós entre altres llibres pel seu “Elogi de la feblesa”. Té una discapacitat neuromotora. El dia 20/6/12 va concedir una entrevista a Víctor Amela per a la Contra del diari La Vanguardia. Us n’oferim un fragment en que parla d’educació.

Alexandre Jollien

Què els ensenya vostè als seus fills?

Que els estimo incondicionalment. “Encara que cremis la casa, t’estimaré igualment!”, els dic.

Vigili…

“Però procura que no passi!”, hi afegeixo, ha, ha… I els demano perdó per les meves febleses i errades. I els ensenyo exercicis espirituals.

Expliqui-me’n un.

Cada matí em pregunto: “A qui puc ajudar avui?”. I sempre trobo algú.

Dos.

Cada matí em pregunto: “De quin objecte puc desprendre’m avui?”. Tinc molts llibres, i cada dia en regalo un a algú.

Tres.

Un cop per setmana busco, entre els meus contactes telefònics, el que pugui estar més sol i necessitat. I el truco.

Quatre.

Amb els meus fills, agafem tres llibres de casa, hi insertem un bitllet de 10 francs en cadascun i els regalem a tres captaires. Un s’ha afeccionat a Sèneca: em vaig alegrar de veure-ho!

Cinc.

Els ensenyo als meus fills que “el Buda no és el Buda, per això li dic Buda”. O sigui. “En Víctor no és en Víctor, per això l’anomeno Víctor”.

Expliqui-m’ho.

Ensenya a prendre una distància alegre, és una invitació a la llibertat: viu sense màscares, sense interpretar cap personatge!

Es pot viure senes màscares?

Els nens ho fan. I és genial. Ser simple, lleuger, quina meravella.

Quina diria que és la màxima virtut?

La bondat.

Per sobre de la intel·ligència?

La suprema intel·ligència s’anomena bondat.

Podeu llegir l’entrevista completa aquí

Deixa un comentari

Information

This entry was posted on 22 Juny 2012 by .
